بروزرسانی: 19 آذر 1404
متن گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو
متن گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو
به خصوص آنکه براساس آمارهای موجود، میزان مصرف سوخت بالا، ایمنی اندکی و آلایندگی های زیست محیطی خودروهای تولید کشور تا حد زیادی با خودروهای روز جهان فاصله دارد و هزینه ناشی از تصادفات رانندگی در کشورمان این روزها معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری در هر هفته است. این رابطه در صنعت قطعه و برخی از قطعات حساس معنایی ندارد در قطعه ای همانند لنت که قطعه ای فوق ایمنی به شمار می رود، نمی توان به دلیل کمبود نقدینگی، قطعه بی کیفیت تولید کرد شاید تولید در برهه ای از زمان به دلیل نبود نقدینگی متوقف و یا کاهش یابد اما نمی توان تولید غیراستاندارد انجام داد. استفاده از آلیاژ های فولادی سبک وزن باعث صرفه جویی بهتر سوخت، ارتقای پایداری و کاهش ردپای کربن در بخش خودرو در ایران می شود. این تحولات با روند های جهانی با هدف کاهش انتشار گاز های گلخانه ای و پیروی از مقررات زیست محیطی سختگیرانه تر همخوانی دارد. علاوه بر این، دوام فولاد، وسایل نقلیه را قادر می سازد تا در برابر چالش های استفاده روزمره، از جمله قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی سخت و ارتعاشات جاده مقاومت کنند. این دوام به طول عمر بیشتر خودرو، کاهش نیاز به تعویض مکرر و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی منجر می شود.
- حاشیه سود پیش از مالیات بسیاری از بزرگ ترین خودروسازهای دنیا کمتر از 10 درصد است.
- واقعیت مجازی به نمونه سازی اولیه و آزمایش آن ها نیز کمک می کند، بنابراین طراحان، مهندسان و سایر متخصصان این حوزه ممکن است در آینده اقبال بیشتری به این فناوری داشته باشند.
- به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، صنعت خودرو یکی از مهم ترین عوامل محرکه توسعه اقـتصادی پس از صنعت ساختمان سازی در قرن اخیر است، بلکه به عنوان عظیم ترین زنجیره اشتغال زایی در بین سایر صنایع مطرح بوده است.
- در این سال ها مذاکرات برای توافق بر سر برنامه هسته ای آغاز شده بود که در سال ۱۳۹۴ به بار نشست و تحلیل صنعت خودرو ایران وارد دوره جدیدی شد.
ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷ (سال ۱۳۹۶) پیش بینی کرده بود که ده سال زمان لازم است که این خودروها فراگیر شوند و این روزها برندهای بزرگی مانند تسلا، بنز، بوش، تویوتا، فولکس واگن در حال تلاش اند با به کارگیری این فناوری تجربه ی افراد را تغییر دهند. خودتان قضاوت کنید چند درصد از افرادی که خریدار واقعی خودرو هستند شرایط فوق را دارند. به جرات می توان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو در بین این سه دسته افراد قرار نمی گیرند و نمی توانند خودروی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروساز بخرند. ایمانی همچنین راه نجات صنعت خودرو از شرایط بحرانی فعلی را ارائه سند استراتژی توسعه صنعت خودرو و تدوین لایحه قانونی که حداقل ده سال قابل تغییر نباشد می داند. در هر حال، سالی که گذشت با فراز و نشیب هایی برای صنعت خودرو همراه بود که توجه به آن و تلاش برای رفع موانع موجود عاملی برای تحقق شعار امسال و ایجاد جهش تولید در این صنعت خواهد شد.
هر آنچه که باید درباره خودروهای خودران و آینده این صنعت بدانید
با توجه به سرعت زیاد تغییرات در دنیای فناوری، این بازه زمانی به معنای عقب ماندن خودرو طراحی شده از برخی از به روزترین پیشرفت های فنی است. در حال حاضر، فناوری مورد استفاده در خودروهای روز، معمولاً عقب تر از فناوری های روز دنیاست. این در حالی است که بسیاری از مشتریان این خودروها از این تحولات فناورانه آگاهی دارند و دوست دارند خودروهایشان نیز از آنها بهره مند باشند. از سال 1948 تاکنون، هولدن 7,687,675 خودرو در استرالیا به مشتریان خود تحویل داده است. نیروبخش این خودرو همان موتور 6.2 لیتری V8 است که در زیر کاپوت شورولت SS نصب شده و 455 اسب بخار قدرت دارد. آنطور که اعلام شده بعد از این جنرال موتورز هولدن در آلمان به فعالیت خود ادامه داده و با خطوط تولید پیشرفته تر سعی خواهد کرد هزینه ها را کاهش دهد.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بیانیه داد؛ اخراج برخی اساتید دانشگاه دولت سیزدهم را به شدت زیر سوال برده
ما در این مطلب قصد داریم تا با بررسی تاریخچه صنایع خودرو سازی در ایران و جهان، بهترین شرکت هایی که امروزه در صنعت خودروسازی فعال هستند را معرفی نماییم. همچنین نمایشگاه صنعت خودرو فرانکفورت از دیگر نمایشگاه هایی است که به صورت تخصصی در زمینه صنعت خودرو فعالیت میکند. درحال حاضر صنعت خودروسازی کشور با وجود سهم اشتغالزایی و درآمدزایی خود، پس از صنعت نفت و بانکداری در جایگاه سوم ایستاده است. از دلایل اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده بالای صنعت خودروسازی این است که در فرآیند ساخت خودرو، 3 عامل کلیدی طراحی، مدیریت و اقتصاد دست به دست هم می دهند و همچنین تکنولوژی و رشته های صنعتی بسیاری از جمله پلاستیک، فلزی، شیمیایی، عایق، پارچه، شیشه، متالوژی، الکترومکانیک، برق و... این عوامل صنعت خودروسازی را به لحاظ ضریب همبستگی پسین در رتبه دوم قرار میدهد. توافق هسته ای برجام هنوز احیا نشده است و تحریم صنعت خودروسازی کشور همچنان ادامه دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواضع خود را درباره همکاری های خارجی در آینده، اعلام کردند.
این سامانه یکپارچه، یک عامل مهم بود و به بازار این سیگنال را می داد که خودرو به اندازه کافی وجود ندارد. در همان زمان، شرایط بازار ارز نیز، شرایط التهابی بود و به طور مرتب قیمت آن بالا می رفت. این موضوع عاملی شده بود که دلال ها و سرمایه گذاران، به شکل عجیبی به بازار خودرو یورش ببرند. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بازار خودرو در چند سال اخیر، شاهد افزایش و کاهش پاندولی قیمت ها بوده و به علت سرمایه ای شدن خودرو، التهابات این بازار بر اقتصاد کشور هم آثار جانبی و تورمی بر جای گذاشت.